Podvádí klienty Vodafon a operátoři nebo informační linka 1188? Aneb neprokoušete se k nikomu, s kým to řešit.

Dnes 20.1.2017 ten den začíná moc hezky. Nejenom, že ztratíte půl dne mnohonásobně opakovaným telefonováním na operátory, ale v podstatě narazíte do zdi s tím, že zjistíte, že jste jednou z milionů obětí naprosto neprůhledné mafie na kterou je každý krátký. O co vlastně jde.

To se takhle stane, že si zavoláte na informace o číslo a zaplatíte zvýšenou sazbu 275,- Kč za 1 minutu hledání čísla + (ale to netušíte) za 6 dalších minut spojeného hovoru. Teď si představte, že byste museli hovořit na spojeném čísle 30 minut. Hnedle byste zaplatili tisícovku jako vyšitou. Představte si, že voláte do nemocnice, jak je třeba mamince nebo dítěti a čekáte, než Vám seženou doktora nebo na úřady něco důležitého a to bývají občas dlouhé hovory.

Zavoláte prostě na informační linku 1188, protože potřebujete zjistit nějaké důležité telefonní číslo a momentálně jinou normální možnost nemáte. Úvodem se letmo dozvíte o jakémsi zvláštním tarifu na webových stránkách. Na kterých, se již můžete domýšlet, neznámé firmy 1188 nebo na stránkách Vodafone, o kterém zazní jakási zmínka. Proč bych ale volal na informační linku, kdybych měl internet po ruce? Takže již tato výzva o nálezu na internetových stránkách je trošku mimo mísu.

Přivítá váš operátorka, která zdržuje a natahuje hovor kvůli sazbě za minutu zbytečnými frázemi a dotazy. Přečkáte hromadu povídání operátorky a jste vyzván jestli chcete spojit. Člověk by očekával, že zaplatí zvýšenou sazbu za vyhledání, ale spojený hovor bude ve vaší sazbě, máte-li paušál, v paušálu. Bohužel, opak je pravdou. Bez upozornění účtují zvýšenou sazbu po celou dobu včetně spojeného hovoru.

Co říkáte? Že to není podvod? Že to není záměrné a cílené uvedení v omyl? Že to není za účelem podvodně vylákat ze zákazníka neoprávněné obohacení a využít neznalosti zákazníka? Co říkáte, že to nejsou všeobecně dnes už známí “ Šmejdi“, kteří se dovolávají obhajování svého nemravného a nekalého úmyslu a jednání odkazem na odkaz smlouvy, který je zase na nějakém odkazu, zamlčením podstatných informací, s plným vědomím, že je to tak složité, obtížné a podmíněné nejen technickým a internetovým vybavením, ale i časem, který by tomu zákazník musel věnovat?

Ustanovení trestního zákona zná trestný čin podvodu, protože nic jiného než podvod to není. Právnická osoba, firma se jaksi podvodu dopustit právně nemůže podle trestního zákona. Ale ona firma nemá odpovědné pracovníky, tedy již fyzické osoby, trestně odpovědné za své jednání a skutky?

Někde přece celý tento podvodný systém musel vymyslet, schválit, nařídit uvedení podvodného systému do praxe, vydat směrnice a dokonce vydat směrnice, jak se informační operátoři mají vyhýbat stížnostem, jak mají obcházet zákon, smluvní vztahy, občanský zákoník a reklamační řízení.

Že to tak není? Tak proč se na infolinkách u operátorů nedostanete ani na reklamační oddělení, na stížnostní oddělení, ani na jakéhokoliv nadřízeného daných operátorů, ale jste pouze nesmyslně poučováni, že Vám někdo do 2 dnů zavolá nebo, že si máte najít formulář na stránkách Vodafone a tam si podat stížnost.

A co když nechci nic hledat? Co když to neumím hledat? Co když nemám počítač ani internet? Pak prý poslat stížnost poštou. Ale proč, když si služby u operátorů objednáváte, vše jde jako na drátkách, skoro každý kam se dovoláte s vámi ochotně smlouvy uzavře nebo Vás spojí na takzvané obchodníky přepojí. Chcete-li ale na reklamace nebo na stížnosti a nebo na obchodní oddělení s požadavkem na okamžité zrušené služeb u daného operátora, v tomto případě Vodafonu, tak spojení nelze, tak to nefunguje, tvrzení „nemáme možnost Vás tam spojit“ a „on Vám do 2 dnů někdo zavolá“.

Prostě řízené a sofistikované překážky v řešení daného problému. Přitom podstata spáchání neoprávněného obohacování trestným činem podvodu je zcela jasná a navíc prokazatelná, protože někdo tyto všechny vazby a způsob provedení musel vymyslet, nařídit, schválit a uvést do praxe.

Na co tito sofistikovaní zaměstnanci neprůhledných koncernů, kteří aplikují tyto opravdu sofistikované podvody do reality hřeší? No odpověď je zcela jasná. Hřeší na to, že česká policie ani justice se dodnes nenaučila tyto věci řešit, vyšetřovat, trestně stíhat a tyto spekulanty postavit před soud. Ukažte mi policistu, který se sebere, vyslechne odpovědné vrcholné pracovníky Vodafone a provozovatel linky 1188, údajně Informační linky s.r.o., která však neprochází v rejstříku firem, prý vlastněnou společností Asseco Solutions, a. s. a dále Asseco Central Europe, a.s. 

Tito pracovníci rozhodli, naplánovali a zavedli do praxe podvodný systém. Tito pracovníci jsou trestně odpovědní. Obě dohledatelné firmy mají své odpovědné prokuristy, ti schvalují odpovědné pracovníky, obě společnosti mají představenstvo, odpovědné představenstvo a každá firma ručí za svou činnost a své zaměstnance. Tak proč je Policie vynechává ze svého hledáčku? Proč státní zástupci nekonají a nežalují? Proč je tak nemožné, aby se policista sebral, vyslechl a zahájil trestní stíhání proti těmto direktorům a managerům? Jako kdysi, když se na nomenklaturní osoby nesmělo sáhnout? Mají snad nadnárodní koncerny a jejich zlodějsky odpovědní funkcionáři nějakou nám lidem neznámou imunitu? Nemají a přesto ji mají. Jaká má být úcta k zákonům obyčejného člověka, když vedle se páchají miliardové podvody jako ve westernu na Divokém západě, kdy Bůh byl vysoko a šerif daleko?

Nejde při tom o 275,- Kč. Kolikrát všichni operátoři denně spolu s linkou 1188 spáchají tento podvod? 100x? 1000x? Nebo snad více krát? Je to snad neoprávněné obohacení a podvod se škodou méně než malou? Počet těchto podvodů denně můžeme jen hádat. Dopracovat se ke zjištění, kolikrát vlastně tento podvod denně spáchá jak linka 1188, tak Vodafone případně jiní operátoři jako spolupachatelé by se měla Policie. A to velmi lehce z oficiálních výkazů společností, uskutečněných a účtovaných hovorů. Kdyby jich bylo denně jen 1000, jako že jich bude mnohonásobně více, je čtvrt milionu denně na podvodech snad malá škoda na tisícovkách poškozených?

Proč Policie nekoná, když si pro důkazy stačí jen dojít?

Rozklad skutkové podstaty? Jednoduchý.

  • Kdo: Provozovatel linky 158 a operátor Vodafone
  • Kdy: Každý den průběžně
  • Kde: V telefonní síti
  • Jak: sofistikovaný způsob vytvoření systému s cílem spojit hovory se zatajenou zvýšenou sazbou
  • Proč: Neoprávněné obohacení
  • Čím: Propojeným vyúčtováním s podíly na společně podvodně vylákaných částkách
  • Kým: odpovědní pracovníci provozovatelů  hovorů a přeúčtování

 

A řešit to reklamací u operátora? Proč tam? Protože on je váš smluvní partner, on Vám fakturuje. Téměř nemožné, nespojí Vás ani s reklamačním, ani se stížnostním oddělení, s kým hovoříte, nemá na to kompetence. Prý řešte to s linkou 1188. Ale ten sice službu spojení hovoru poskytuje, ale fakturuje vám ji operátor. Váš dodavatel partner je tedy právně operátor. Linka 1188 je jen nastrčený nárazník, telefony spojující, ale vám to účtuje operátor.

Podporuje tedy Vodafone podvodníky, nebo podvodníkem je Vodafone a firmu provozující linku 1188 jen používá? Nebo v tom jedou jako kmotři oba?

Doprovodné sdílení článku na stejné téma:

Hledejte informace na internetu, po telefonu za to draze zaplatíte

 

Jindra Tichý st. |šéfredaktor|20.1.2017| free public|

2,311 total views, 3 views today

Reklama
Insert Ads Here

2 komentáře

  1. Author

    Dvě věci, buď napsat na Vodafon se žádostí o výjimku nebo byste mohla použít kredit na nákup nějakých věcí platbami sms.

  2. Omylem jsem poukázala z bankomatu dobití tarifu 7000,. Kč. Jsem důchodkyně, provolám měsíčně tak 250,- Kč. Reklamovala jsem dobití u operátora Vodafone do půl hodiny. Přečetl mě jejich všeobecné podmínky, podle kterých se má za to, že klient byl při této operaci při smyslech a částku mi odmítl vrátit. Reklamaci tímto považují za vyřízenou ke spokojenosti zákazníka. Částka naskočila online na můj kredit. Platnost kreditu je 10 měsíců. Co s nimi, poraďte !

Comments are closed.